חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעיונות לפרגולה – כיצד לכלול אחת בתוך עיצוב הגן שלכם?

האם אתם אוהבים את הרעיון שתהיה לכם פרגולה? הפרגולה הנכונה, במיקום הנכון היא מבנה מדהים שיכל לשפר את הגן שלכם תוך זמן קצר מאוד. וזה יתגמל אתכם בצורה נאה גם בשנים הבאות.
לאחר שלקחנו את זה בחשבון, בואו נראה מדוע כדאי לכלול אחת בתוך הגן שלכם.

קיימים מספר דברים שיש לקחת בחשבון על מנת לעשות את זה נכון והם:

  • סוג
  • סגנון
  • מיקום

אלו הם גורמים חשובים בהפיכת הפרגולה שלכם למקום ישיבה נוח בעיצוב הכללי. סוג, סגנון או מיקום לא מתאים יכול לעורר את העין ולדכא את ההרגשה הכללית של עיצוב הגן. לכן לפני שאתם מתקדמים, תכנון זהיר נדרש כדי לוודא שלפרגולה שלכם יש מטרה ברורה ומוגדרת.

לאחר שאמרנו זאת, יכולה להיות יותר מסיבה אחת לבניית פרגולה. תסתכלו על שש המטרות המרכזיות ותראו אם הרעיונות שלכם מתאימים לתוך אחת מהקטגוריות הבאות:

  1. יצירת מסע בתוך הגן

זה באמת חשוב ליצור אלמנט של הפתעה בגן ולהוביל את העין מתכונה אחת לאחר, בין אם התכונה הזאת היא מבנה נוסף, צמח, סוכה, פסל או מזרקה. זה נותן תחושה שהגן הוא מקום מרגש להיות בו עם משהו חדשה בחוויה שמחכה מעבר לפינה. פרגולה היא דרך מצוינת לחלק את הגן לחלקים וניתן להשתמש בה עם רעפים כדי ליצור השפעה גדולה. סוג כזה של פרגולה נקרא "שביל" מכיוון שאנחנו הולכים תחתיה מאשר יושבים בתוכה.

  1. הוספת גובה ועניין

גובה הוא גם דבר מבוקש. גן שטוח הוא מוגבל מבחינת העניין שהוא נותן, למרות שניתן להשיג את הגובה המבוקש באמצעות עצים וצמחים. עם זאת, פרגולה נותנת גובה קבוע ועוגן מוצק מסביב שהוא הבסיס לתכונות עיצוב אחרות כמו פטיו, שבילים, תכונות מים ונטיעה. וכמובן השימוש בצמחים מטפסים הוא בונוס אדיר המוסיף יופי וניחוחות. פרגולות הן מזמינות. אנחנו נמשכים אליהן, בין אם זה כדי ללכת דרכן או להירגע תחת הסוכך שלהם ביום קיצי חם.

  1. מתן מקום מוצל או שטוף שמש

לעיתים קרובות פרגולות משמשים כמפלט מוצל, במיוחד עבור ארוחה בחוץ. תחשבו אם אתם צריכים שמש או צל. יכול להיות שתשתמשו בה כדי לשבת בתוכה בערב חמים ושמשי או כדי להשתזף. יש לקחת בחשבון את מיקום השמש כדי לוודא שהפרגולה תופסת עבורכם את השמש בחלק הטוב של היום. במידה ואתם רוצים ליהנות משני העולמות, יש מגוון פרגולות בשוק שיכולות להגן עליכם מהשמש בעת הצורך.

 

 

  1. מפגשים חברתיים

פרגולות הם נהדרות למפגשים חברתיים וניתן להוסיף ריהוט לארוחה וברביקיו או עבור תחושה לא רשמית, השתמשו בריהוט הגן וריהוט רך כמו פופים לחצר, ערסלים, כיסאות תלויים וכריות.
אתם תמיד יכולים לנסות ג'קוזי חם ובשביל שימוש לערב תמיד יש מחממי פטיו וארובות, נרות ואורת כדי לשמור על הרגשה חמימה ונוחה. הפרגולה בדרך כלל ממוקמת ליד הבית, אבל היא יכולה להיות בפינה בסוף הגן. תחשבו על נעים ומסביר פנים.

  1. רומנטיקה

ניתן להשיג את זה במספר דרכים שלא בהכרח מערבות יותר מאדם אחד! שביל פרגולה או סכך מתנדנד יכול לעשות את העבודה  עם שפע של צמחים יפהפיים שנותנים לגן שלכם הרגשה רומנטית להפליא. בשביל הגדרה רומנטית יותר אינטימית, תסתכלו על רעיונות בחלק הקודם של המפגשים החברתיים אבל תיישמו אותם בצורה מעט שונה: לדוגמא, צבעים מרגיעים, ריחות חזקים יותר של צמחים מטפסים או אפילו קטורת, ריהוט רך ומהודר, תאורה מחממת ומאופקת – כולם מגבירים את החושים.

  1. הרחבה לבית

זה ידוע כפרגולה נשענת והיא יכולה להיות בצורה של מרפסת, חניון, מאגר עצים, פרגולת פטיו או כל סוג אחר שנמצא ליד בניין או קיר. הקיר משמש כתמיכה למבנה באחד מצדדיו. פרגולת פטיו אכן יכולה להרחיב את המרחב הפנימי ולמשוך אנשים מבחוץ אל תוך הגן והעמודים הזקופים הם תומכים אידיאליים לצמחים המטפסים.

הרעיונות הללו בעיקר עוסקים בסוג ובמיקום של הפרגולה שלכם. בנוגע להיבט הסגנון, זה באמת תלוי בהעדפה האישית. סגנונות יכולים לכלול גן קוטג', מודרני ומלוטש, כפרי או אוריינטלי. וכמובן שיש חומרים שונים – עץ קשה מחוספס, מוטות כפריים, במבוק, ברזל חשיל, אלומיניום, עמודי לבנים, ויניל וכמובן שילוב של כמה מהחומרים ביחד.

בכל פרגולה שתבחרו, וודאו כי היא מתאימה למראה ולהרגשה של העיצוב הכללי שלכם. תיהנו ביצירת מרחב נפלא, מרגיע ומזמין.

 

תשאירו פרטים אנו מיד חוזרים..

המלצות

שי ארז
ראשון לציון
קרא עוד
רן עמיחי וכל הצוות המדהים של אלומינה, פשוט מקצוענים! הצלחת להעלות את רף הציפיות! אתם חבורה מופלאה ומיוחדת שמתייחסת לכל לקוח כאילו זה הבית הפרטי שלכם. אני מבטיח להיות שגריר אמיתי שלכם.
עטיה רון
נתניה
קרא עוד
מילה זו מילה. לוח הזמנים מדוייק בול! נעבוד יחד בטוח בהמשך
משפחת כהן
מושב מאור
קרא עוד
אנו רוצים להודות לחברת אלומינה ולרן על היחס החם והמקצועי, מחירים שפויים עם סטאנדרט מוצר ללא פשרות! תודה על ההתחשבות וקיצור הזמנים החצי לטובת אירוע שתכננו בחצר. תודה לצוות ההתקנה המקצועי, יעיל ומסודר. מומלץ בחום!

קטלוג חברת אלומינה-טופ

פתיחה תיבת שיחה
צריכים עזרה?
שלום.
נוכל לעזור לך?